24 Ağustos 2009 Pazartesi

Karak

Öncelikle şunu belirterek başlamalıyım ki Karak’la ilgili gözlemlerimi yazmayı yoğun programdan ötürü Petra ziyaretinin sonrasına bıraktım. Petra’yı gördükten sonra da Karak ile o kadar uzun uzadıya yazmanın gerekli olmadığına karar verdim…
Karak Amman’ın 1,5 saat güneyinde yer alan bir şehir. Zaten Şehir de Karak Kale’sinin etrafında yer alıyor. Kale haçlılar tarafından inşa edilmiş, kuş yuvası gibi tepenin en tepesinde yer alıyor. Bütün vadiye hakim ve oldukça korunaklı. Vadi manzarası etkileyici. Fotoğraflardan da görebilirsiniz zaten…
Ahırları, zindanları, enterasan mutfağı ve oldukça geniş yapısıyla oldukça ilginç bir yer.Yer yer hasarlı olsa da genel yapısı itibarıyla bütünlüğü korumuş. Ben kendi adıma beğendim ama buraya bir gün harcamaktansa farklı bir yerler görülebilirmiş gibi hissetmedim de değil hani…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder